Grau en Publicitat i Relacions Públiques

Grau en Publicitat i Relacions Públiques

Per què estudiar el grau en Publicitat i Relacions Públiques a la URV?

El model docent destaca pel plantejament teoricopràctic de les assignatures des de primer curs, idoni per formar els estudiants tant en disciplines de la branca del màrqueting i la publicitat com de la relació amb els mitjans i les diverses accions comunicatives de relacions públiques.

Des del primer, tindràs a la teva disposició platós, estudis de ràdio i càmeres professionals, i també aprendràs a crear els teus productes publicitaris.

Faràs pràctiques externes en agències i organitzacions del territori, tant locals com nacionals, la qual cosa et facilitarà enormement l'accés al mercat laboral.

Pots fer el grau en Publicitat i Relacions Públiques i el grau en Periodisme o en Comunicació Audiovisual de manera simultània. Podràs reconèixer totes les assignatures comunes entre els dos graus i així obtenir els dos títols en cinc o sis anys.

Programa de simultaneïtat entre els graus en Publicitat i Relacions Públiques, en Comunicació Audiovisual i en Periodisme.

Sortides professionals

Podràs exercir, entre altres, les activitats professionals següents:

  • Publicitat creativa.
  • Direcció de campanyes.
  • Execució de comptes.
  • Gestió de marca.
  • Creació de continguts.
  • Planificació de mitjans.
  • Relacions públiques.
  • Direcció d’estratègia de comunicació.
  • Organització d'esdeveniments.
  • Assessoria d'imatge.
  • Assessoria de comunicació política.
  • Lobbyista o representant d'un grup de pressió.
  • Direcció de gabinets de comunicació.
  • Gestió de crisis.
  • Docència i recerca.

Perfil recomanat

Per estudiar el grau en Publicitat i Relacions Públiques cal que siguis una persona creativa, estratègica i amb capacitat de lideratge i treball en equip. És recomanable que tinguis consciència de la importància de la comunicació professional per al desenvolupament econòmic, social i cultural de les organitzacions. A més, és aconsellable que tinguis interès pels aspectes estètics i persuasius de la comunicació mediàtica i digital, així com per l'expressió artística.

Assignatures

Distribució de crèdits del títol
Formació bàsica: 60 ECTS
Formació obligatòria: 120 ECTS
Assignatures optatives: 36 ECTS
Pràctiques externes: 12 ECTS
Treball de fi de grau: 12 ECTS

1r curs
ASSIGNATURAECTS
Estructura i Canvi Social6
Expressió Oral i Locució6
Món Actual6
Sistema Jurídico-polític6
Corrents Estètics Contemporanis6
Fonaments de la Comunicació6
Projectes de Disseny Gràfic6
Escull entre les dues opcions:
Redacció per a Professionals de la Comunicació (Català)9
Redacció per a Professionals de la Comunicació (Castellà)9
Tecnologia i Llenguatges Audiovisuals9
2n curs
ASSIGNATURAECTS
Emprenedoria i Gestió d'Empreses de Comunicació6
Teoria de la Comunicació6
Opinió Pública6
Projectes Multimèdia6
Llenguatge Audiovisual9
Història i Estructura de la Comunicació9
Teoria i Pràctica del Periodisme9
Fonaments de la Publicitat i Relacions Públiques9
3r curs
ASSIGNATURAECTS
Direcció de Comptes6
Comunicació i Imatge Corporativa6
Teoria de la Imatge6
Dret de la Comunicació6
Planificació de Mitjans6
Relacions amb els Mitjans6
Taller de Gestió Digital6
Creativitat i Innovació Publicitària9
Tècniques Avançades de les Relacions Públiques9
4t curs
ASSIGNATURAECTS
Optatives (3 optatives de 6 ECTS cadascuna)18
Optatives (3 optatives de 6 ECTS cadascuna)18
Pràctiques Acadèmiques Externes12
Treball de Fi de Grau12